Kilometerteller

Datum mijlpaal Uitleg
12 apr 10.000km op de teller! Onderweg naar Buenos Aires is het zover, tevens precies 11 maanden onderweg. Feestje vieren
13 mrt 9.000km op de teller Nadat we moesten racen om op tijd Brazilië uit te zijn, houden we in Uruguay de vaart er in
22 feb 8.000km op de teller In de stromende regen fietsen we terug naar Porto Alegre, om het 1e World Bicycle Forum mee te maken
17 jan 7.000km op de teller Lang stuk asfalt, gelukkig met regenboog en watervallen
31 dec Het wordt 2012 Met 6.493km in de benen gaan we het nieuwe jaar in. We eten ons rond en genieten van vuurwerk op het strand
6 dec 6.000km op de teller Op de oude goudtransportroute ploeteren wij over modderige zandweggetjes richting de 6.000km
12 nov Een half jaar onderweg Vakantietijd! Precies vandaag komen we aan in het hart van het park Chapada Diamantina: Lençóis. Feestje!
31 okt 5.000km op de teller De teller bleef veel te lang bij de 4… steken, dankzij de zeiltocht naar de overkant. Eenmaal weer op de fiets vliegen de kilometers er weer aan
24 okt 66,8km/u Vanuit Pernambuco fietsen we de staat Alagoas in. Voordat we daar de laagvlakte bereiken gaan we hard de heuvel af
12 okt 5 maanden op reis We vieren het met een Braziliaans almoço (lunch): bonen, rijst, Braziliaanse cuzcuz, kip en vis
22 sep Zuid-Amerika Na een totaal van 17 dagen zeilen zijn we vanavond op Zuid-Amerikaanse grond aangekomen, in Recife (BR). Na 4 maanden en 10 dagen reizen, 4200km fietsen en 5222km varen
19 sep Over de evenaar Schipperstraditie is om tijdens deze ‘doop’ de man als vrouw te verkleden en de vrouw als man. Aangezien Tos te zeeziek was ontsprong hij de dans en bleef de bikini in de kist
12 sep 4 maanden op reis We maken het mee op zee. Inmiddels meer kilometers gevaren dan gefietst!
8 sep Tos is voor het eerst buiten Europa! We zijn aangekomen op het Afrikaanse continent, hoewel op de Kaapverdische eilanden
19 aug 100 dagen onderweg
12 aug 4.000km op de teller Vlak voor verlaten Europese vasteland. Daarna uitrusten op de boot
19 jul 3.500km op de teller We vieren dit door in ons nakie over een verlaten strand te rennen
12 jul Twee maanden op reis
1 jul In 51 dagen Lisboa bereikt De westelijkste hoofdstad van het Europese vasteland bereikt! Voor ons ligt alleen maar water…
30 jun 50 dagen onderweg
29 jun 3.000km op de teller
24 jun Langste dagafstand overtroffen: 126,8km Van Sta. Marta helemaal tot Ciudad Rodrigo, terwijl het van 9:00u ’s morgens tot 9:00u ’s avonds bijna 40 graden is.
24 jun 62,4km/u Nieuw record op snelheid is ook gevestigd
15 jun 2.000km op de teller
12 jun Klimmen naar 1640m boven zeeniveau Met het doorkruizen van de Pyreneeën beklimmen we onze eerste col
7 jun De teller staat op 1.500km
1 jun 50km/u We komen steeds meer steile klimmetjes tegen, en dan kun je steeds harder naar beneden